Як купити гребний гвинт для човнового мотора?

18 липня 2017 р.

Гвинт човнового мотора не така проста запчастина як може здатися на перший погляд. Від його правильного вибору дуже залежать ходові характеристика плавзасоби. Постараємося пояснити технічні параметри, якими відрізняються швидкісні гвинти від тягових.

На ходові характеристики катера або моторного човна впливає маса чинників, найголовніші тут: загальна маса, конструкція, параметри двигуна і гребного гвинта. Найпростіший і недорогий спосіб зробити своє плавзасіб більш практичним - поставити на мотор гвинт, який відповідає вашим цілям. Новий гвинт може дати більшу тягу або помітно підвищити швидкість руху.

Багато човнові мотори Mercury до 100 к.с. йдуть в стандартній комплектації з гребним гвинтом, який підібраний виробником з міркувань універсальності. Тому більшості його вистачає і люди рідко змінюють штатний гвинт. Однак якщо з рідним щось трапилося або власник пред'являє особливі вимоги до ходових характеристик свого човна, варто розібратися ніж гребні гвинти відрізняються один від одного.

Підбір гребного гвинта для човнового мотора - завдання, з якою рано чи пізно стикається кожен судновласник. І дійсно, чому б не підвищити ходові показники свого плавстредства і отримати максимум від двигуна, за який ви вже заплатили.

Швидкісний і тяговий гвинти практично однакові на вигляд, але при цьому сильно відрізняються конструктивно. Незначна зміна будь-якої з характеристик сильно змінює поведінку човна на воді. Щоб не помилитися, читайте статтю як вибрати і купити гвинт для човнового мотора Mercury , або відразу зателефонуйте нашим фахівцям.

Гребний гвинт для човнового мотора

Характеристики гвинтів для човнових моторів

Ось головні параметри, на які варто звернути увагу при підборі гвинта для човнового двигуна:

  1. Крок, діаметр і показник ковзання.
  2. Матеріал вироби.
  3. Геометрія і число лопатей.

Зазвичай вибір гребного гвинта для човнового двигуна малої і середньої потужності зводиться до підбору параметрів кроку і сумісності посадки. Для великих і сильних моторів на покупку впливає більше факторів. Щоб розібратися, розглянемо все по порядку.

Крок, діаметр і геометрія гребного гвинта

Крок - відстань, яке проходить гвинт за оборот. Він виражається в дюймах. Чим більше показник кроку, тим вище швидкість, і чим менше крок, тим краще тяга і вантажопідйомність. У той же час, ситуація аналогічна коробці швидкостей автомобіля - чим більше крок, тим більше навантаження на мотор.

Катер повинен досить швидко розганятися, переходити в глиссирование і набирати потрібну швидкість. Якщо крок буде занадто великим, не факт, що двигун впорається. При малому кроці - швидкості не буде. Важливо знайти оптимальний баланс, зміна кроку на 1 дюйм забирає або додає мотору приблизно 180 об / хв.

Діаметр гвинта - окружність по крайніх точках лопатей. Чим більше його значення, тим більша потрібна потужність двигуна, але і вихід на глиссирование буде швидше, а прослизання менше. Швидкісний гвинт, але з меншим діаметром, може не дати приросту швидкості, тому що не витягує човен на глиссирование, відбувається «прослизання». А буває так, що незначне зменшення діаметра гвинта дає помітне прискорення - мотору легше, оборотів більше. Діаметр грає важливу роль при перевезенні вантажів. Катер з однією людиною - зовсім не те ж саме, що з двома або трьома. Це теж потрібно враховувати.

Прослизання багато в чому визначає ККД двигуна. Менше прослизання - більше ККД. Звичайний параметр - 18%. Дисковий ставлення - це ставлення поверхні лопатей до площі кола. Гвинт з великим показником знижує обороти (швидкість човна), але і покращує тягу човнового мотора.

Кут нахилу лопатей між задньою кромкою і перпендикуляром до осі вала. Більший кут знижує опір води і підвищує швидкість катера, але є ймовірність втрати стійкості плавзасоби.

Ще існує параметр редукції, і від нього залежить яка кількість оборотів двигун передає на гвинт. Редукція тісно пов'язана з геометрією гвинта, ККД і потужністю агрегату. При однаковій потужності, ККД і рівнозначних гвинтах, двигуни з різними показниками редукції поводитимуться зовсім інакше. І взагалі, при зміні будь-якого з параметрів в цьому співвідношенні, ситуація буде змінюватися. Співвідношення редукції, геометрії і ККД - тема для окремої статті, і тут ми не будемо заглиблюватися в це питання, тому що розглядаємо саме гвинти, а не параметри всіх вузлів катера або човна.

В цілому, якщо потрібно додати швидкості - зверніть увагу на гвинти з великим кроком, а для підвищення тяги догляньте гвинт з більшою площею дискового співвідношення або більшого діаметра. При цьому не зайвим буде проконсультуватися з нашими фахівцями, вони допоможуть знайти гвинт під ваші завдання.

Гребні гвинти з синтетики, алюмінію і сталі

Пластикові гвинти з синтетичних композитів - це спроба замінити традиційний метал нано-технологіями. Їх роблять з вуглецевих ниток. Така техніка непогано себе зарекомендувала, деякі виробники дають тривалу гарантію, випускають знімні лопаті, які не складно замінити при потребі. Пластикові гвинти цілком підходять для плавзасобів з малопотужними моторами, що використовуються на чистій воді. Вартість таких моделей порівнянна з ціною на алюмінієві.

Пластиковими гвинтами зазвичай комплектуються тільки малопотужні двигуни до 5 к.с. Вони дешеві і не довговічні. Часто власники прагнуть їх замінити алюмінієвими з поліпшеними характеристиками міцності.

Для човнових двигунів дуже часто використовують гвинти з алюмінію і алюмінієвих сплавів. Це легкий і практичний матеріал, який не іржавіє, але є і ряд недоліків:

  • погано піддається рихтування (може тріснути);
  • гірші характеристики розтягування, тому є небезпека того, що гвинт лопне;
  • щоб компенсувати міцності недоліки, роблять товсті лопаті, а значить знижуються швидкісні показники;
  • ККД нижче ніж у нержавійки.

Важливий плюс алюмінієвого гвинта для лодчного мотора - невисока ціна!

Моторні гвинти з нержавіючої сталі - найкращий вибір, коли потрібна міцність і ефективність. Нержавійка в шість-сім разів міцніше алюмінію, це дозволяє виробникам випускати більш тонкі гвинти з підвищеним ККД.

Гвинти з нержавіючої сталі бувають поліровані і шліфовані, тобто відрізняється ступінь шорсткості поверхні, а значить і опір води буде відрізнятися. Поліровані - більш гладкі, і краще «ріжуть воду».

Сталь або алюміній?

Гвинти з нержавійки дорожче стандартних алюмінієвих, і на це є свої причини:

  • Алюмінієвий гвинт, який ви купили разом з мотором, можна сильно пошкодити про піщане мілководді, або навіть при швидкісному проходженні ділянки водоростей. На крайках часто виникають щербини, лопата легко гнеться.
  • Нержавійка менш схильна до кавітації, тобто не перекручується, захопивши повітря. Це означає, що можна вище підняти двигун, зменшити опір води і збільшити швидкість руху. Ще, у нержавійки нижче прослизання, а значить більший ККД. Тільки зі сталевим гвинтом ваш катер покаже максимальні характеристики.

Але є і складності - вал редуктора. Алюмінієвий гвинт менш міцний, ніж цей вал, тому служить «запобіжником» - ламається раніше. У випадку зі сталевим гвинтом ситуація може бути іншою: гвинт досить міцний, а значить потрібно проявляти більшу увагу на воді.

Лопаті гребного гвинта

Випускають різні форми і моделі лопатей. Найчастіше - у вигляді еліпса або «круглий вухо». Це універсальні варіанти, з хорошою швидкістю і тягою. На швидкісні човни ставлять лопаті, звужені до кінців, вони знижують коефіцієнт тертя.

Нахил лопатей до хвостовика забезпечує гребок. Чим він більший, тим вище підйом носової частини судна.

Лопаті серповидної форми не допускають всмоктування води і повітря з поверхні. Це дозволяє при однаковому навантаженні збільшити швидкість обертання, а значить і загальну швидкість. Косі лопаті, спрямовані по ходу обертання, гарні для водойм, зарослих травою, бо не накручують рослинність.

Кількість і розмір лопатей збільшують параметр відносини діаметра гвинта до площі води, а значить і сил, що штовхають човен вперед. При цьому зростає і опір (тертя). Конструктори створили гвинти чотирилопатевий і навіть пятілопастная конструкцій. Вони коштують дорожче, але швидше розганяються, виводять на глиссирование, працюють рівніше і економлять паливо.


Щоб не помилитися з вибором гребного гвинта для човнового мотора Mercury в нашому каталозі сумісні моделі прив'язані до картки товару. Наприклад: знаходимо в каталозі Mercury F6M , потім переходимо на сторінку його опису; опускаємося вниз до супутніх товарів; серед гребних гвинтів вибираємо один з сумісних. Замовлення можна зробити онлайн, так і по телефону на підставі артикулу або коду товару.

Відгуки покупців

Ваш відгук буде першим.

+10 грн

Залишити відгук

Увага: щоб повідомлення пройшло модерацію, будь ласка, ознайомтесь з правилами публікації відгуків.

Останні новини